بچه های بهشت

خدایا بر محمد و آلش رحمت فرست
و ایمان مرا به کاملترین مراتب ایمان برسان
و یقینم را فاضلترین درجات یقین ساز
و نیتم را به بهترین نیتها و عملم رابه بهترین اعمال ترفیع ده
خدایا به لطف خود نیتم را کامل و خالص ساز
و یقینم راثابت و پا برجاى دار و به قدرت خود آنچه را که از من تباه شده اصلاح فرماى

"بچه های بهشت؛ به هیچ نهاد و سازمانی وابسته نیست و بصورت شخصی اداره می شود"

نوای بینوایی .آ سید مرتضی آوینی...
عضویت
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

دختر 13ساله‌ای دارم که متاسفانه حجابش را به خوبی رعایت نمی‌کند. لطف بفرمایید برای علاقه‌مند کردن دخترم به حجاب و پوشش بهتر چه راهکارهایی را باید به عنوان مادر انجام دهم؟


پاسخ سوال:
قبل از هرچیز، باید این توجه را داشت که تربیت دینی و علاقه‌مندسازی فرزندان نسبت به مسائل شرعی و دینی نیازمند مقدمه سازی از سنین کودکی از سوی والدین است. از سویی دیگر نیز نباید برای علاقه مند سازی فرزندان به موضوعات دینی، از تحمیل و زور استفاده کرد؛ چرا که استفاده از تحمیل و زور علاوه بر تداعی خاطره تلخ برای فرزندان، در نهایت نتایج عکس را در برخواهد داشت.
از این رو جهت ترغیب و علاقه‌مندسازی فرزندتان به حجاب و پوشش بهتر، می‌توانید راهکارهای ذیل را انجام دهید:


1. استفاده از روش الگویی:
بدین صورت که خود شما به عنوان مادر که همجنس دخترتان هستید، الگوی خوبی در نحوه پوشش خود داشته باشید؛ زیرا در کنار روش‌های دیگر، نحوه پوشش شما می‌تواند نقش غیرمستقیم و البته تاثیرگذاری در نوع پوشش دخترتان بگذارد.


2. ارائه رفتار خوب و پسندیده:
سعی نمائید در برخورد با دخترتان و دیگران به گونه‌ای عمل کنید تا رفتار درست و پسندیده شما را مشاهده کند. بدیهی است که اگر باوجود پوشش اسلامی، مرتکب گناه و رفتار نادرست(مانند دروغ، تهمت، کتک و بی حرمتی و...) شوید، حجاب و پوشش شما از دید او مطلوب نخواهد بود.


3. الگوسازی:
شما می‌توانید به صورت غیر مستقیم الگوهای متعهد به حجاب را از طریق رسانه‌ها مانند مجلات، برنامه‌های تلویزیونی یا از بین نزدیکان و آشنایان خود به فرزندتان ارائه کنید.


4. ارتباط با همسن و سالان:
باتوجه به سن نوجوانی دخترتان و تاثیرپذیری زیاد در این سن، ارتباط او را با همسن و سالان با حجاب در محیط مدرسه و نزدیکان را بیشتر کنید و همچنین به نحوی غیرمحسوس مانع از ارتباط زیاد او با دختران کم حجاب شوید.


5. تعلیم و آموزش فلسفه حجاب:
با نرمی و منطقی و به دور از هرگونه استبدادی در مکان و زمانی مناسب، دخترتان را با فلسفه حجاب و پوشش اسلامی آشنا کنید؛ مثلا به او بگویید که چون جنس دختر موجود بسیار ارزشمندی است، لازم است در یک پوشش نگهداری شود؛ همانطور که اشیای با ارزش و قیمتی در گاوصندوق نگهداری می‌شوند؛ دختر نیز موجود لطیف و با ارزشی است همچون گل که لازم است در گلخانه‌ای همچون حجاب مراقبت شود.

  • خادم بچه های بهشت

حجاب برتر

نظرات (۱)

سلام...اتفاقا امروز داشتم دنبال همین مسءله برای یکی از دخترهای فامیلم میگشتم....جالب شد...
تشکر

شیطان هماره دشمن من، تو همیشه دوست.

من دوست را نهاده ، به دنبال دشمنم


پاسخ:
علیکم السلام
الحمدلله ...
ممنون از این دوبیتی های زیبایی که می فرستین
خدا خیرتوت بده
موفق باشین ان شاءالله

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">